Veelgestelde vragen
-
• Heeft TRIAS contracten met alle zorgverzekeraars? ›
TRIAS heeft contracten met alle zorgverzekeraars afgesloten, alleen niet voor de polis Just Live van CZ.
-
• Ik heb een chronische klacht, waarom krijg ik geen chronische code? ›
De overheid heeft een lijst gemaakt met aandoeningen die een chronische code krijgen, het zogenaamde “Besluit verzekering” ook wel de “lijst Borst” genoemd, naar oud-minister Borst die deze lijst voor het eerst samenstelde. Op deze lijst staan o.a. aandoeningen van het zenuwstelsel, aangeboren afwijkingen van het bewegingsapparaat, COPD, etalagebenen en de revalidatie na een voorste-kruisband-operatie. Bij deze aandoeningen krijg je vanaf de 21ste behandeling de vergoeding uit de basisverzekering.
Als je een klacht hebt waar je chronisch (langdurig) last van hebt, bijvoorbeeld nekklachten, en deze staat niet op de lijst “Besluit verzekering” dan krijgt deze geen chronische code.
-
• Waarom krijg ik een factuur voor mijn behandelingen? ›
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom je een factuur krijgt voor je behandelingen.
- Je hebt geen aanvullende verzekering en daarom krijg je geen vergoeding vanuit je zorgverzekering.
- Je bent door het aantal behandelingen van je aanvullende verzekering heen.
- Je hebt een chronische code (vergoeding uit de basisverzekering vanaf de 21ste behandeling) en hebt geen -of onvoldoende- vergoeding vanuit je aanvullende verzekering van de eerste 20 behandelingen.
In de meeste gevallen krijg je de factuur van TRIAS, een enkele keer stuurt je zorgverzekering je de rekening.