Je hebt een factuur gekregen van TRIAS Fysio. Op deze pagina vertellen we waarom dat is en wat de betekenis is van wat er op de factuur staat.
Waarom heb je een factuur gekregen?
Je hebt een factuur gekregen omdat je verzekering de kosten niet dekt, dat kan het geval zijn als:
-
Je geen aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie.
-
Je het aantal vergoede behandelingen uit de aanvullende verzekering hebt bereikt.
-
Je zorgverzekeraar deze bepaalde behandelingen niet vergoedt.
Wat staat er op de factuur?
De factuur bevat allerlei verplichte gegevens. Hier volgt een uitleg van de Algemene declaratiegegevens.
-
Zorgtraject: unieke codering van je behandeltraject
-
Startdatum: de datum dat het behandeltraject bij TRIAS Fysio startte.
-
Aanspraakdatum: de datum dat het behandeltraject startte. Deze is in principe hetzelfde als de startdatum bij TRIAS Fysio, tenzij je behandeltraject bij een andere fysiotherapiepraktijk begon dan staat hier de startdatum van die praktijk.
-
Diagnose: dit is de medische codering van je aandoening
-
Toelichting lichaamslocatie: indien van toepassing staat hier of de aandoening aan de linker- of rechterkant van je lichaam is.
-
Aanspraakcode: dit is de codering die de aangeeft onder welke vergoedingsregel je behandeling valt.
Moet ik deze factuur zelf betalen?
Ja, je krijgt deze factuur omdat je zorgverzekeraar de behandeling niet vergoedt. Het is de bedoeling dat je het genoemde bedrag binnen 14 dagen na de factuurdatum overmaakt naar TRIAS Fysio.
Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen over deze factuur? Neem dan contact op met onze debiteurenadministratie via 06-29434033 of debiteuren@triastotaal.nl. Als je mailt dan graag het betreffende factuurnummer vermelden.